donderdag 18 oktober 2012

Tijd voor marsepein

Hallo,

Dinsdag stond alweer de derde les op het programma en dit keer maakten we pralinekes met marsepein. Ik ben zelf geen upergrote fan van marsepein - maar lust het wel - en toch vond ik deze varianten wel lekker (zeker die met nootjes).

Drie soorten stonden op het programma: de cube blanc, de cube pistache (spreekt voor zich) en de cone oriënt (driehoekje met nootjes en amandelen). Hier zie je ze:



De melkchocolade van de Cube blanc was niet helemaal meer op punt toen we hem verwerkten, dat zie je aan de witte streepjes in de chocolade. Schoonheidsfoutje (maar niet minder lekker!) en het bewijs dat chocolade toch wel iets delicaat is... De moeilijkheidsgraad gaat dus ook gestaag omhoog :-)

En daarmee is het 50ste berichtje op deze blog ook een feit!

Smakelijke groetjes!
de Bakmadam

6 opmerkingen:

  1. Ik ben wel upergrote fan van marsepein en dat ziet er weer héél lekker uit. Ik vind die streepjes in de chocolade wel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mja... het is alleszins origineel met die streepjes hè :-)

      Verwijderen
  2. Wat een lekkere hobby heb jij toch!!! :o)
    Ze zien er heerlijk uit!

    Fijne dag! Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze weer goed gelukt.......zo knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat zien die er lekker uit ,en ook mooi Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai goed dat je wat pralientjes voor mij bijgehouden had, zodat ik ze nog kon proeven. Ze smolten op mijn tong. Zelfs na een weekje bewaren,en met schoonheidsfoutjes :-), SUPERLEKKER!

    BeantwoordenVerwijderen